Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Offentlig textilkonst

Av Therese - 29 april 2008 21:13

... har förvisso funnits ett tag. Men om någon mot förmodan har missat det så kolla in Masguerades hemsida. Världens bästa gatukonst! Kan man bli annat än lite smålycklig när man går mitt bland det trista och opersonliga i Stockholms innerstad och får syn på en instickad lyktstolpe? ETC har även skrivit en artikel om detta fenomen.


En annan favorit Ulrika Erdes som broderar i på säten på bussar. Ett "Hej" eller "Kram" i korsstygn kan förgylla vilken måndagmorgon som helst. Ulrika vill du inte komma till mitt pendeltåg? och förresten Snälla mamma lär mig att sticka! Jag kan lära dig att sy!

 
 
Ingen bild

Mamma

29 april 2008 21:47

Älskade lilla barn, klart jag lär dig sticka. Ska vi börja med sockor till Lisa och Selma? ... men få mig att sy mer än att fålla gardiner det kommer att bli svårt det...

 
L.

L.

30 april 2008 12:03

Gatukonst är inte att underskatta!! :D

http://avantgardet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards