Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Serier

Av Therese - 20 april 2008 20:50

Genren serier har fått ett uppsving. Vi som förut nöjde oss med Galago och underbara-underbara Åke-Jävel har nu fått ett närmast oändligt spektrum med serier. Det bästa av allt är alla dessa duktiga och insiktfulla unga kvinnor som ritar serier. En ( i sammanhanget gammal) favorit är Sanna Lindströms Queer as Karin och Marjane Satrapis Persepolis.


På lediga stunder under helgen har jag suftat runt bland de mer internetbaserade serierna och jag är helt förstummad. Sara Hansson är ett glimrade exempel, vars serier även finns i ett fanzine som hon gjort tillsammans med duktiga Nanna Johansson. Loka Kanarp gör fina kvinnoportätt i serieform.


(P.s. Jag skrattar inte så ofta tills jag gråter men Åke-Jävel... I say no more... D.s.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards