Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Saudek och Bark

Av Therese - 6 april 2008 18:13

Genom Norrköpingskonstnären Mia Mäkiläs hemsida upptäckte jag fotografen Jeff Bark. Helt fantastiska bilder! Människor i någon slags vardag, detaljrikedom och humor. Idag när jag planlöst surfade runt på hans sida kom jag att tänka på en annan favoritfotograf, Jan Saudek. Saudeks bilder kanske är svåra att härröra till vardag. De handlar snarare om kontrasterna mellan absurdhet, vacker, ful och kitsch. Iallafall, Saudek har öppnat en internetshop! Ojojojoj! Jag som har letat efter hans bilder i flera år och på allvar försökt förstora bilderna från mina fotoböcker (dock med varierande resultat...). Nu återstår bara frågan; vilken bild ska pryda min vägg?

 
 
L.

L.

7 april 2008 01:05

Oh, gillar du Också Saudek?
VAd roligt!! :D

http://avantgardet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards