Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Undervattenskonst

Av Therese - 16 mars 2008 18:53

Om jag hade 250 amerikanska dollar att spendera på vad jag ville eller om någon vill köpa en present till mig så skulle det mest perfekta vara ett foto av Zena Holloway. Titta och dröm er bort i en blandning mellan Aqua world och Narnia. Underbart!

 
 
Ingen bild

M

4 november 2008 00:25

"...eller om någon vill köpa en present till mig så skulle det mest perfekta vara ett foto av Zena Holloway."

OK, jag vill köpa en present till dig...

Jag hamnade på din sida efter att ha googlat "Agata och stormen" (som ännu saknas i en annars omfattande DVD-samling; har länge haft Soldinis tidigare "Pane e tulipani" som en liten favorit); jag känner dig inte, har aldrig sett dig, har ingen aning om vem du är, och detsamma gäller omvänt för dig -- men likväl blev jag berörd av att läsa din blogg och dina reflektioner och skulle gärna vilja ge dig Zenas bok "The Water Babies", om jag får lov?

Intressant och spännande om du tackar ja och har ett förslag på hur ett sådant överlämnande skulle kunna ske (ömsesidig anonymitet fungerar för mig); jag respekterar självfallet även ett direkt nej tack (fullt medveten om att detta spontana infall förmodligen framstår som synnerligen suspekt :-).

Vem som undrar? Räcker det med felinist, amatörlingvist, cineast och hängivet musikintresserad man av årgång -66?

 
Therese

Therese

4 november 2008 20:03

Tack för den fina kommentaren om min synnerligen anspråklösa blogg. Hur ser förslaget ut?

http://bokbloggen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

6 november 2008 12:39

Hmmm, jag var kanske aningen överinspirerad vid det sena inläggstillfället, men är självfallet man för mitt ord :-). Jag har inga vidare ambitioner än att skicka dig denna bok, men skulle nog inte heller förkasta ett ev. önskemål om tillfälligt fortsatt korrespondens om intresset visar sig vara ömsesidigt. Jag tycker om sättet du formulerar dig på och delar uppenbarligen (flertalet av) dina estetiska värderingar, men därutöver är ju allt tabula rasa...

Min idé är att du skickar ett mejl till adressen "thewaterbabies@hotmail.com" med någon form av postanvisning, förslagsvis med en kollega/vän som adressmottagare (för din bibehållna diskretion), så postar jag helt enkelt boken dit när den kommer (jag beställer den så fort jag fått ditt svar).

Jag ber om ursäkt för min till synes klandestina läggning (detta är trots allt ett publikt forum), men vill du ha mitt namn så röjer jag det självfallet i mitt svar, det är inte märkligare än så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards