Direktlänk till inlägg 15 februari 2008

Bokrea på ingång

Av Therese - 15 februari 2008 09:08

Har så smått börjat undersöka vad årets bokrea har att bjuda på. Jag tycker att den verkar bättre än de senaste två åren vilka jag inte alls har tyckt varit särskilt roliga. Om jag ska vara ärlig handlar jag hellre på loppis och antikvariat än på rean. Och om det är nya böcker jag vill ha så brukar jag köpa dem på internetbokhandlar. Jag brukar dock oftast göra en förhandsbeställning på på rean med det som jag verkligen vill ha, sen brukar jag gå lite i vårt lokala centrum på readagen och sedan brukar jag vänta till "halva-rea-priset-dagarna". En förhandsbeställning blev det iallafall i går kväll:


Peter Kihlgård - Kicki och Lasse

Carl-Henning Wijkmark - Stundande natten

Johan Ajvide Lindqvist - Hanteringen av odöda

Greory David Roberts -Shantaram

Johan Wensheim - Lilla du och jävla jag

Witold Gombowitch - De besatta

Helen von Zweigberk - Fly för livet

Karin Alftegen - Skugga

Klas Östergren - Fantomerna (Kom med gratis...)

 
 
Ingen bild

Lotta

18 februari 2008 19:02

Kommer det ingen bra Lotta-bok på rean? Tips tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards