Direktlänk till inlägg 11 juli 2008

Sommarpratare du kan vara utan

Av Therese - 11 juli 2008 14:31

P1:s sommarpratare är en ganska signifikant del i den svenska sommaren. Iallafall så brukar de vara det. Förra årets sommarprat av Susanna Alakoski var bland det bästa som pratats på radio. Det här året har jag inte lyssnat särskilt mycket men det jag hört har varit långt ifrån vad man kan förvänta sig. Lars Winnerbäck svammlade, i skrivandes stund pratar Leif Silbersky om varför det är motiverat att få våldtäktsoffer att gråta i rätten genom att pressa dem maximalt och häromdagen gjorde mig Skansenchefen Jonas Wahlström mig så upprörd att jag stängde av radion. Nu blev jag arg igen... jag ska redogöra för vad han sa:


Castro gav någon ryss en kubansk krokodil. Efter många turer fick Wahlström krokodilen. Tyvärr fattade inte "fundamentalisterna på Djurskyddsmyndigheten" lagen och de avslog Wahlströms ansökan om undantag för import av djuren. Wahlström överklagde på ett briljant vis och vann i Kammarrätten. Krokodilerna är lyckligare än vad en vild krokodil någonsin har varit och Djurskyddsmyndigheten är nedlagd. Wahlström spelar "The winner takes it all" med Abba.


Detta är ungefär det mest osmakliga jag någonsin hört. Wahlström verkar inte förstå någonting om myndighetsutövning och verkar tro att det är en mänsklig rättighet att stänga in djur i terrarium och att släpa upp dem på Skansenscenen. Att kalla Djurskyddsmyndigheten för fundamentalistisk och sedan briljera genom att säga att den är nedlagd och spela en segerlåt är så dumt att jag inte ens vill kommentera det. HMPF!!!!

 
 
L.

L.

11 juli 2008 17:17

Men jisses.

http://avantgardet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards