Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Therese - 26 januari 2008 18:21

Jag såg ett avsnitt av Antikrundan härom veckan. En man hade köpt en biografi om Greta Garbo och upptäckt en hälsning från Greta till bokägaren i denna. Boken värderades högt. Härom veckan köpte jag Eva Lejonsommars "Återresa" på secondhand och upptäckte hälsningen "Hälsninga til min kära kollega Anna Palm från Eva Lejonsommar. 18/6 2002. Trevlig semesterläsning... hoppas jag." Vilket smäller högst; Garbo eller Lejonsommar?

Av Therese - 26 januari 2008 18:13

Underbara Linda Olsson som tidigare givit ut "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" släpper "Sonat till Miriam" under försommaren i år. Detta är defintivt en av mina stora förhoppningar under bokåret. Hennes debutroman är sanslöst vacker. Jag fullkomligt älskade Veronika och Astrid och mina drömmar om ett ensligt hus i urskogen blev verklighet för en stund.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards