Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Tre dagars loppisfynd

Av Therese - 6 augusti 2008 16:19

Det var ett tag sedan som jag tog mig tid och fyndade böcker på loppisar. Som varje inbiten loppis- och bokvän vet så är sannolikheten för fynd större på loppis än på antikvariat samt större ju längre bort från Stockholms innerstad man söker sig. Följande har jag fyndat för totalt 110 kronor på diverse ställen:


Bodil Malmsten - Nästa som rör mig

Pär Lagerkvist - Järn och människor

Marie Hermansson - Musselstranden

Sara Kadefors - Fågelbovägen 32

Simone Berteaut - Piaf: Berättelsen om Edith Piafs otroliga liv

Barbro Lindgren - Loranga, Masarin och Dartanjang

Bodil Malmsten - Det är fortfarande ingen ordning på mina papper

Roald Dahls svarta bok - Världens bästa spökhistorier

Karin Johannisson - Kroppens tunna skal

Maria Gripe - Landet utanför

Joan Didion - Ett år av magiskt tänkande


 
 
La Bibliofille

La Bibliofille

7 augusti 2008 10:02

Fynd i sanning! Är i all unnsamhet en smula avundsjuk!

http://www.labibliofille.blogspot.com

 
Ingen bild

Mamma

7 augusti 2008 21:08

Äntligen en bok jag har läst - Musselstranden, det händer ju inte så ofta.... Vad jättefint skåpet ser ut! Vi ses på lördag - kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards