Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Therese - 22 augusti 2008 08:14

Om jag hade 7,5 miljoner skulle jag utan tvekan köpa lilla herrgården i Fogelsta. Den finns till försäljning hos Iwers Mäklarbyrå i Katrineholm.


Fogelsta är godset där kvinnliga medborgarskolan höll till under tidigt 1900-tal. Fogelstagruppen, som bestod av fem kvinnor bland andra min husgud Elin Wägner, genomförde kurser i medvetandegörande, skrev politisk filosofi och engagerade sig i globala frågor. Jag skrev min magisteruppsats om världsmedborgarskapstanken hos Fogelstagruppen förresten.


Jag vill flytta! Jag har en och en halv vecka kvar av semestern. Det borde väl hinnas med. Det verkar ju inte direkt vara något renoveringsbehov (snarare sönderrenoverat). Här är några av mäklarens bilder.


(Jag har semester även från bloggen men kommer åter om en liten vecka med sommarens bokreflektioner)


Ovido - Quiz & Flashcards