Direktlänk till inlägg 1 augusti 2008

En fri kvinnas bekännelse

Av Therese - 1 augusti 2008 19:26

På torsdagar visar SVT en dokumentär i sex delar av Jennifer Fox, En fri kvinnas bekännelse. De första två delarna har redan visats men finns att se på internet. Dokumentärserien är en väldigt utlämnande självbiografi där tittaren får följa Jennifer i hennes resa mellan kontinenter, familjeideal, normer, vänner, kärlek, och karriär. Det kanske låter klyschigt men den är väldigt fin på något sätt. Jag associerar långsökt (?) till Jean-Paul och SimoneDe älskande på Cafè de Flore och I passionernas tid.


 
 
Emm

Emm

1 augusti 2008 21:00

Det måste jag kika på. Tack för tipset!

http://lasdagboken.wordpress.com

 
Inga-Lina

Inga-Lina

3 augusti 2008 22:08

Jag tittar på den för andra gången:) Den är suverän!

http://inga-lina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards