Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Ett långt farväl

Av Therese - 23 juni 2008 19:10

Claes Hylingers Ett långt farväl är en diskret kärlekshistoria mellan huvudpersonen och den drömska Angelica. Berättarjaget bestämmer sig för att göra en resa i Finland i skalden Karl Gustav Tavaststjernas fotspår. På vägen möter han förutom Angelica både bekanstskaper i nya städer ryska pubar. Hylinger, vars genombrott för övrigt kom med denna bok år 1984, skriver på en klassisk och ganska finstämd prosa. Romanen går sin stilla lunk utan några större avsprång. En sympatisk liten bok vars framsida är minst lika vacker som innehållet, och hur ofta händer det?


Läs Hylingers ABC.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards