Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Microbloggande

Av Therese - 27 februari 2008 18:39

 

Det har varit dåligt med bloggandet på sistone. Det är nog bara att inse att jag aldrig kommer att bli en sådan varje-dag-bloggare. Läste om microbloggande i DN. Kanske vore något? Hur hinner ni med det ni som skriver flera inlägg per dag? Jobbar ni heltid? Skriver ni på jobbet? Hur har ni mental skärpa när ni kommer hem? När jag kommer hem ser jag paragrafer och rapporter flyga framför ögonen och har oftast svårt för all typ av intellektuell aktivitet bortsett från lättlästa romaner och MSN-skrivande.


Läsande har handlat mycket om jobbrelaterad litteratur. Har tagit mig igenom En fråga om heder av Unni Wikan och en antologi om hedersvåld som jag inte minns namnet på men som ett flertal akademiska discipliner var representerade i. Bra och läsvärt!


Julie Morstads bild nedan. En favoritillustatör.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards