Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Sommarläsningen är beställd

Av Therese - 25 maj 2008 19:23

Jag legitimerar mitt impulsköp på adlibris.com med att min "planerade bokinköps-lista" har blivit oöverskådlig, att jag faktiskt har läst "från högen" ett tag nu och att jag behöver lite ny input. I sommar ska jag läsa:

Marie Hermansson - Svampkungens son

Erik Helmersson- Blixthalka

Lloyd Jones - Att tro på mr Pip

Jason Goddwin - Eunuckens gåta

Lionel Shriver - Dagen efter

Marlen Haushofer - Väggen

Lo Kauppi - Bergsprängardottern som exploderade

Haruki Murakami - Kafka på standen

Claes Hylinger - Ett långt farväl

Hanna Wallsten - Vi skulle älska om vi bara kunde

Leila Aboulela - Minaret

Hanan Al- Shaykh - Beirut Blues

Claire Castillon - Insekt


 

Så här såg bokhögen ut för någon månad sedan. Idag är det stackars sängbordet tomt vilket ytterligare legitimerar ovanstående.





 
 
L.

L.

29 maj 2008 00:12

Oh.
Jag får ångest av att se den där högen. Men det är nog bara stressgenen som gör sig hörd.

http://avantgardet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards