Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Vill du gå på bio med mig?

Av Therese - 4 november 2008 18:09

Det var länge sedan som det gick så många filmer på bio som jag längtar efter att gå och se:


Bonjour Sagan - Det är fantastiskt att det görs en film om Francoise Sagan. Om ni inte har läst Bonjour tristesse ännu, så gör det. Den är liten, finns i pocket och är alldeles underbar.


Låt den rätte komma in - Vampyrfilm. Ord är överflödiga.


Couscous - Full av magdans och hetsiga diskussioner.


Flickan och räven - Vackert och franskt från skaparen av "Pingvinresan".


I all hast vill jag bara passa på att varna för filmatiseringen av Cecila Ahrens P.S I love you. Den förstörde hela min lördagskväll. Den var sorglig, sorglig och sorglig. Dessutom gjorde den att jag var ledsen i många timmar, för en sådan fånig sak som en Hollywoodproduktion, och om sanningen ska fram en medelmåttig sådan.


 
 
Ingen bild

Lotta

4 november 2008 19:07

Jag vill, jag vill, jag vill!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards