Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

10 saker att tycka om

Av Therese - 16 januari 2009 11:46

Jag har varit sjuk och trött hela veckan. Det tycker jag inte om. Här är iallafall tio saker som jag tycker mycket om:


1) Kloke sociologen Zigmunt Baumans senaste bok "Konsumtionsliv".

2) Att fina Tiina Rosenberg har sagt ifrån och kallar medias behandling av Liza Marklund för mobbning. Det var en lättnad att läsa annat än de hemska utspel som dominerat den senaste tiden. Precis som Tiina skriver är det viktigt att diskutera författares ansvar, samtidigt så kan väl inte folk på allvar ha trott att hela "Gömda" är en sann historia!?

3) Att Laleh spelar på kulturhuset i Ytterjärna.

4) Fina vardagsfotografier hos Faces in the clouds, Smosch och my funny eye.  

5) Mia Mäkilä. Jag  har redan tre tavlor från henne och skulle utan problem kunna fylla hela huset med dem. Hon är superbra! 

6) Tvättnötter. Tvättare renare än renast och är dessutom helt biologiskt nedbrytbara och giftfria.

7) Shaktimattor (Se till att du inte har någon infektion samtidigt bara, den är helt otroligt kraftfull och kan nog driva fram minsta lilla förkylningsbacill)

8) 365 saker du kan göra.

9) Etnografiska museets utställning om trafficing.

10) Jenny Almsenius.

 
 
Veronica Svärd - Intersektionen

Veronica Svärd - Intersektionen

17 januari 2009 01:49

Tiina är faktiskt en av de mest solidariska personerna jag känner till.
Fin blogg! Estetisk!

http://veronicasvard.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 2 juli 2009 18:33

Hoppas du har det bra i Kongo!  

Av Therese - 14 maj 2009 18:24

Världens finaste!

Av Therese - 19 april 2009 17:54

I helgen har jag läst Marie Jungstedts debutroman "Den du inte ser". Fascinerande eftersom att jag läst alla de påföljande i okänd ordning. Vad gäller själva kriminalhistorien så spelar det egentligen ingen roll. Det trixiga blir de ganska omfattande...

Av Therese - 9 april 2009 17:56

Göran Greider har två sidor. En i vilken han är en högljudd debattör och en där han är en lugn och ödmjuk trädgårdsvän. Om jag inte missminner mig har jag tidigare skrivit om hans fantastiska landskapsskildringar i "Fucking Sverige". Nu är det som om...

Ovido - Quiz & Flashcards